Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

27 Mart 2017 Pazartesi

TAŞ FIRIN NASIL KULLANILIR







Ben fırını ilk yaktığımda 450dereceye kadar ısıtıyorum yani fırının üst taşları beyazlayana kadar, sonra közü kenara alıp ıslak bezle temizliyorum hem taban ısısını ayarlamak hemde ekmeklerin altının is olmasını önlemek için, önce bir avuç un atıp tabanın ısısını kontrol ediyorum, eğer un hemen yanıyorsa çok fazla sıcak demektir. Yavaş yavaş kahverengi oluyorsa iyidir. 

320 dereceye ısı düşünce ilk pide, pizza, köfte, kolay pişen etleri atıyorum. 3.saatten sonra İçindeki közü tüm fırına yayıyorum tüm taban aynı ısıda olsun diye, 20 dakika bekleyip tüm közü dışarı çıkarıyorum. Tekrar ıslak bezle silip un testini tekrarlıyorum. Ne olur ne olmaz diye...

 275 dereceye düşen fırına ekşi mayalı ekmekleri atıp 40 dakika kapak kapalı şekilde pişiriyorum.Ekmeklerden sonra kek  için uygun ısı oluyor. Ertesi gün için eğer yemek yapacaksam genelde güvecin içinde aklınıza gelecek her türlü yemeği fırına atıp ertesi güne kadar bırakıyorum. Zor pişen dana etleri olabilir geceden sabaha güzel pişiyor. Sabah ısı 140 derece falan oluyor. Kurabiyeler için yeterli oluyor 140derece 
3.günde ben genelde sebzeli tuz kuruturum. Tarif icin


Aşağı yukarı 100 derece oluyor. Biraz uzun oldu ama ben kime sorduysam net bilgi alamadım o yüzden benim gibi taş fırın sevdalılarına gelsin bu bilgiler

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.