Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

6 Şubat 2014 Perşembe

Merza Baaraş-Çeçen Ceviz Tatlisi

                     







400 gr un
2 yumurta 
100 g şeker
250 gr tereyağı

Kabartma tozu ½ paket
1 paket vanilya şekeri
100 g mısır nişastası
bu malzemelerden kulak memesi yumasakliginda hamur yapilir,sonra findiktan biraz büyük parcalar kopartilarak makinanin icine yerlestirilir ,pembe renk alana kadar beklenir.sonra soguyan kurabiyelerin icine dolgu malzemesi doldurulur, istege göre ceviz de koyulur diger parca üzerine kapatilir, istenirse pudra sekeri serpilip servis yapilir.
Dolgu malzemesi: Yogunlastirilmis süt sekerle kaynatilarak karamel haline getiriliyor.
5 su bardağı süt ( taze süt tercih edilir)
1 su bardağı şeker
1 silme çay kaşığı kabartma tozu

Süt Reçeli Nasıl Yapılır?

Süt ve şekeri tencereye koyup kaynamaya bırakın. Derin bir tencere kullanın çünkü kabartma tozu eklenince köpürüp kabarıyor. Kaynamaya başlayınca içine karbonatı ekleyin. Çırpıcıyla karıştırın.
Kaynamaya devam ettikçe sütün rengi değişmeye başlayacak. Reçeli yalnız bırakmayın ki dibe tutmasın.
Orta hararetli ateşte ara sıra karıştırarak 1 saat kadar pişirin. Süre daha da uzayabilir.
Kaşıkla alıp akıttığınızda cıvık muhallebi kıvamında olması lazım. Bekledikçe katılaştığı için çok aşırı koyulaştırmayın.Ben hazir olarak aliyorum bazende, hazir olanlar daha kolay oluyor,ici su dolu tencerenin icine acilmamis hazir süt receli karisimini koyun 2- 3 saat kadar orta ateste pisirin 3 saatin sonunda actiginizda karemeliniz hazir oluyor,ben emin olamiyorum diyorsaniz agzi güzel kapanan su gecirmeyen kavonaza bosaltip olup olmadigini gözlemleyebilirsiniz.
( Kondensmilch Milchmädchen türkiyede bulunurmu bilmiyorum ben bunu kullaniyorum )


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.