Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

13 Şubat 2014 Perşembe

SÜT REÇELİ -Dulce de leche - Gezuckerte kondensmilch


Hep hazir olarak alıyordum, denemek istiyordum,sonunda  yaptım çok güzel oldu, kendi yaptığım dahada lezzetliymiş.Bundan sonra  hep yaparım o kadarda zor değilmiş,sadece biraz sabir ve dikkat gerek...
4 su bardağı süt ben taze süt kullandım yag oranı oldukça yüksek
1su bardağı cig krema ( schlagsahne)
1,5 su bardağı toz seker
1 cay kasığı karbonat veya kabartma tozu
Bu receli yaparken  mutfakta zaman geçirdiğiniz bir ani secin,uzun süre dikkat etmeniz gerekecek 
Bir gün önceden sütü, cig kremayi ve sekeri bir  tencereye koydum bir gece beklettikten sonra ertesi günde kaynatmaya başladım.Kaynamaya başlayınca karbonatı ekledim.Bu asamada çok dikkat edin karbonatı koyunca köpürüyor,onun için derin bir tencere kullanın. Karbonatını koyduktan sonra çırpma teliyle karıştırın.Kaynadıkça sararmaya baslayacak, ara sira karıştırın dikkat edin dibi tutmasın. Karamel rengine benziyor. Cıvık bir muhallebi kıvamına gelince altini kapatın ve cam kavanoza koyun.Soğuyunca kapağını kapatın.Ben biraz  koyu kıvamlı yapmışım, ikinci seferde artık kıvamını daha iyi biliyorum.
Yaklaşık olarak 1 saat 25 dakikada süt receliniz hazir,bu süre değişik olabilir,önemli olan kıvamının olması ,belkide bu sütün yag oranı ile ilgili

Karbonatını koyunca köpürmeye başlıyor














0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.