Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

22 Temmuz 2014 Salı

KANTARON YAĞI NASIL YAPILIR?


Uzun zamandır yaptığım yürüyüşlerde hep kantaron çiçeği arıyordum, bu sefer hic ummadığım yerde karşıma cikti, bir buket kadar topladım eve gelince ilk isim bu çiçeğin yagini hazırlamak oldu.Mucize gibi bir yag olacak insaallah ,mutlaka sizin cevrenizde de vardır,iyi bakin etrafınıza :) Ben her sene cesitli yağları kendim yaparim. Kantaronun degeri bir baska benim için sizde kullandıktan sonra bana hak vereceksiniz
Yapılışı için temiz bir cam kavanoz  zeytinyağı  sızma olursa süper olur veeeee şansım yaver giderse birazda güneş kafi :)


Öncelikle kantaronu güzelce yıkayıp kurutuyoruz,sonra doğrayıp 500 ml lik bir kavanoza koyup üzerini zeytinyağıyla doldurup temiz bir tülbentle 5 gün güneş alan bir yerde mayalanmaya bırakıyoruz. Zeytinyağıyla birlikte üzüm cekirdegi yağıda ekledim.Etkisi dahada güzel olacak
5 gün sonra kapağını kapatıp güneş alan bir yerde 6 hafta kadar bekletiyoruz, arada çalkalamayı unutmayın.6 hafta sonra tülbentle  süzüp koyu renkli cam kavanozlara doldurup muhafaza edin.2-3 sene kullanabilirsiniz.
Kantaron yagini cildinize bir pamuk yardımıyla ince bir tabaka halinde sürün, her cilde iyi gelemeyebilir.Herhangi bir kızarıklık olursa bol su ile yıkayın, sürdüğünüz zamanda güneşe çıkmamanızı tavsiye ederim.Ben genelde kanayan yaralarda ve mikrop öldürücü olarak ufak yaralanmalarda çocuklarda kullanıyorum.Hücre yenileyici  özelligi var yaraların iyileşme sürecinide kısaltıyor. Bel, sırt ve romatizma ağrılarında ağrı kesici etkisi vardır.



Kantoronun faydalari için bu siteyi ziyaret edebilirsiniz.http://www.kantaron.gen.tr/kantaron-faydalari.html




0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.