Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

4 Mayıs 2015 Pazartesi

Padişah Sarığı



450-500 ml. süt  
45 gram. Taze maya ( 1 paket) 
1 yemek kaşığı toz şeker 
2 yumurta ( 2 yumurtanın sadece beyazını hamurun içine ilave edin, sarıları üzerine sürmek için) 
1 yemek kaşığı tuz 
3 yemek kaşığı zeytinyağı 
1 yemek kaşığı  üzüm sirkesi aldığı kadar un 
yumuşak bir hamur için 1 kilo un yeterli oluyor. 

Şeker,maya ve 3 çorba kaşığı un ısıtılan sütün içinde çözülür, ve kabarması beklenir.(yaklaşık 5-6 dk yükselir.).2 yumurtanın beyazı , zeytinyağı, sirke ve tuzu çırpın.  aktif maya karışımı ekleyin.unu ekleyerek yoğurmaya başlayın. Hamurun kıvamı yumuşak oluyor. 1 kilo unun hepsini ilave ettim.  Az gelirse un ekleyebilirsiniz. Yoğurma kabınızın  kapağını kapatın.ve iki katına kadar  mayalanmaya bırakın. Mayalanan hamuru kağıt serilmiş tepside veya pasta kalıbında istenilen şekil verilir tekrar mayalanmaya bırakılır.Mayalandıktan  sonra biraz zeytinyağı ile bir çay kaşığı süt  çırpılmış yumurta sarısı sürülür.175 derecede kızarana kadar pişirilir.




3 yorum:

  1. Ellerin dert görmesin süper her zamanki gibi sanatını konuşturmuşsun

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik cnm brnce bu ekmeklerin patentini almalisin

    YanıtlaSil
  3. Çok güzeeeel yine çok güzell Sieda'cığım...bu şekli nasıl verdin rica etsem onu da ekleyebilir misin... hani sen diğer süslü ekmeklerinde kafes kafes görüntü yapiyorsunya onu da çok beğeniyordum ... ben de dün akşam internetten sipariş verdim merakla bekliyorum... seni çok seviyorum canım arkadaşım ebedi âlem de komşu olalım inşaAllah...öpüldünüz

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.