Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

3 Mart 2014 Pazartesi

TAJINDE PISMIS DANA ETI


Tajin bir tür toprak kap, Fastan almistim. Fas ziyaretimde orda  yedigim muhtesem etlerin bu kabin icinde pistigini ögrenince dayanamadim, ben bu kabi o kadar cok kullaniyorum ki, nerdeyse bütün et yemeklerimi bununla pisiriyorum... Tarifini veriyorum ama ayni tadi yakalarmisiniz bilmiyorum.Türkiyedeki güvec kaplarda ayni sekilde pisirir sanirim. 
Ailenin büyüklügüne  göre et miktarini ayarlayin, kusbasindan baya büyük kesilmis dana etlerini aksamdan süt, tuz,karabiber kimyon,anason ( cok ama cok az) cay kasiginin ucuyla tarcin 1-2 dis sarimsakla harmanlayip hazirlayin.Ertesi gün etlerinizi tencerenize alip cok azda su ekleyin, eklediginiz suyu cekene kadar pisirin ve toprak kabiniza alin kapagini kapatin.Ben sobanin üzerinde yaklasik olarak 1-2 saat hic kapagini acmadan pisiriyorum. Siz firinda 180 derecede ayni sekilde pisirebilirsiniz.Pisme süresi tamamlandiktan sonra üzerine 2 kasik tereyagini eritmeden koyup kapagini kapatin.Eger etleriniz  yagli ise tereyag eklemeyin.Servis zamanina kadar sicak olarak muhafaza edin. Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.