Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

16 Haziran 2014 Pazartesi

Klasik Çilek Reçeli


Çilek zamanında reçel yapmadan olur mu hiç:)
Almanya tam bir çilek cenneti, gecen gün gittiğimiz çilek tarlasından 5 kilo çilekle geri döndük, toplarken de yedigimiz için eve gelince  1 kilo kadar daha yendi, Geriye kalan çileklerlede reçel yapıyım dedim.  
MALZEMELER
4 kilo çilek
4 kilo toz şeker
2 tatlı kaşığı limon tuzu veya 1 limonun suyu
1 tatlı kaşığı tereyag ( hem parlak görünmesi için hemde şekerlenmesini önlemek için )



çilekleri yıkayıp ayıkladım.
Ayıklanmış çilekleri derin bir tencereye koyduktan sonra  üzerine şekeride ekleyip  10 saat kadar kedi suyunu bırakmasını bekledim. (geceden sabaha kadar )








 1 gece sekerle bekledikten sonra oldukça fazla suyu cikti.Bu şekildeyken bir kez kaynatıp, ocağı kapattım.4-5 saat öylece bıraktıktan sonra  asıl reçel yapımı başladı...




 Ertesi gün  harli ateşte kaynamaya başladıktan sonra üzerinde biriken köpükleri kasik yardımıyla aldım, bu çok önemli recelin rengi daha güzel oluyor.


Kıvam alana kadar kısık ateşte pişirelim.
Kıvamı geldiğinde limon tuzunu veya limonunu ekleyip beş dakika daha pişirip kapatalım.Tereyağıda  ekleyip karıştırın. Kıvamını kendi damak zevkinize göre ayarlayın. Ben bal kıvamındaki reçelleri seviyorum.Temiz cam kavanozlara doldurun. 
Afiyet olsun.














1 yorum:

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.