Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

18 Haziran 2014 Çarşamba

SALAMURA YAPRAK YAPIMI





18 senem Tokatta gecti, her ne kadar Tokat yapraginin tadini vermesede bahcemdeki üzüm agacini kusa cevirdim :)

Yapraklarinizi toplarken bu sekilde dizin

Normalde Tokatta yapraklarin saplarini kesmeden basarlar ama ben  saplarini kesiyorum

1.YÖNTEM
Büyükce bir legenin icine saplarini kestigim yapraklari düzgünce yerlestirip üzerine bolca kaya tuzu serpiyorum.


Kaynar olarak yapraklarin üzerine suyumu döktükten sonra yapraklarin renginin degismesi icin 15 -20 dakika üzerini kapatip bekliyorum.Bu zaman zarfinda suda biraz sogumus oluyor.

Sicak su ile haslanmis olan yapraklari cok suyunu süzmeden temiz bir cam kavanoza elimle bastirarak yerlestiriyorum.

Basarken zaten suyuda üste cikiyor,kavanoz tam dolduktan sonra üzerine 2 yemek kasigi kaya tuzu ilave edip, üzüm agacinin kalin saplarindan 4-5 tanesini kavanozun üzerine yerlestiriyorum. Yoksa yapraklar suyun üzerine cikar ve küflenir.  Tuzunu az koyarsanizda yapraklarda cürüme olur onun icin bolca tuz koyun. Zaten sarmadan önce yapraklari yikadiginiz icin fazla tuzu kalmayacak .Ben genelde hazirladigim ic malzemeye tuz eklemiyorum,yapragin tuzu yeterli oluyor.




Kavanozun agzini kapatip altina bir tabak koyun,  tasma ihtimaline karsi önlem icin, arada kontrol edin suyu eksikse kaynatilip sogutulmus su ilave edebilirsiniz. zamanla tasmasi duracaktir.
 2. YÖNTEM
Konserve kavanozlarina yapraklari   doldurup  elinizle bastirip bolca kaya tuzunu ekleyin.Daha sonra kaynar suyu doldurup kapagini kapatip ters cevirin. Bu sekilde yaptiginizda  tek  kullanimlik oldugu icin actiginizda yapraklarinizda en ufak bir bozulma bile olmuyor. Eger günlük yaprak topluyorsaniz benim gibi böyle daha pratik oluyor.



7 yorum:

  1. g+ çok güzel anlatılmış hazırlanmış, hazyırlısı ile yemekde nasip olsun. Tokat yaprağı çok güzel olur tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkürler güzel dilekleriniz icin Nursevin Hanim

      Sil
  2. bende boyle yaparim hersene tasmazda cibigla tuturman iyi fikir olmus guzel gunlerde yemegi nasip etsin rabbim insallah

    YanıtlaSil
  3. Bende ayni yontemle yaptim ama simdi baktim ustu benek benek küf olmus ne yapicam simdii cope mi aticamm bana bi yardimci olurmusun cok moralim bozuldu suann ne yapmammm gerekiyoo😓😓😓😓

    YanıtlaSil
  4. Bana yardimci olurmusunuz lutfenn

    YanıtlaSil
  5. Benim yapraklarımın cinsindenmi acaba bazıları tuzu olsada eprıyor çürümüş gibi kopuyor

    YanıtlaSil
  6. Bende bu sekilde yaptm kuflendi yapragim yenir mi acaba

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.