Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

30 Nisan 2015 Perşembe

Kara Buğday Ekmeği

Kayınvalidemin Televizyonda çok sağlıklı olduğunu duyup benden  sende yaparmısın dediği karabuğday ekmeğim. Yapmam hic banada cesit oldu. Artık arada yaparım :)


300 gr karabuğday unu 

 Yarım tatlı kaşığı tuz 

1 yemek kaşığı zeytinyağı 

Yarım çay bardağı ekşi maya 

Su 

Hamurunu geceden yoğurup sabah tekrar katlayarak yoğurup unlanmış mayalanma sepetinde 30 dakika mayalanmaya bıraktım.Fırını 230 derecede kapaklı cam kaplarla birlikte ısıttım kapaksız olarak, mayalanmış ekmeği kızgın cam kaplara alıp jiletle kesikler atıp kapağı kapalı olarak 30 dakika, sonra kapakları alıp 200 derecede 20 dakika,180 derecede 10 dakika pişirdim.Bazen kızarması uzun sürebilir. Fırının tabanına ısıya dayanıklı bir kapla su koydum fırın nemini ayarlamak için.





3 yorum:

  1. Karabuğdayı bir arkadaşım rejim için kullandığında duydum .Her yerde bulunmadığını duyunca hemen aldım bende yarın pilavını yapacağım. şekli Çok farklı bir bakliyat.Lezzetiinide çok merak ediyorum.Ekmeğiniz çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ekşi maya yerine yaş maya kulanabilir mi kulanabiliyorsa kac küp?

    YanıtlaSil
  3. Burdaki ölcüye göre yarim yas maya yeterli oluyor, istediginiz maya ile yapabilirsiniz

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.