Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

3 Mart 2017 Cuma

Weltmeisterbrot

Evde ekmek denemelerine devam :)  bu ekmek hamuruna istediğiniz her türlü çekirdek ceşidini koyabilirsiniz. Normal tarif 10 kilo ile yapılmış ama ben  malzemeleri azaltarak yazıyorum.  Bizim evin favori ekmeğidir.inşaallah yapanlarda beğenir, şifa olsun

Malzemeler:
500 Tam buğday unu typ 1050
50 gr ayıklanmış ay çekirdeği
30 gr Keten tohumu
14 gr tuz
1 YK menengic kahvesi ( olmasada olur )
150 gr ev yoğurdu
1 YK elma sirkesi
2 YK zeytinyağı
150 ml ılık su
0,5  yas maya maya
1 Tatlı kaşığıbal
50 gr susam veya haşhaş tohumu üzerine serpiştirmek için
YAPILISI : 
Öncelikle mayayı bal ve çok az su ilavesiyle eritin, unu çekirdek ve keten tohumunu  yoğurma kabına alin.Unun ortasını açıp yoğurt,zeytinyağı , sirkeyi , tuzunu  ve erittiğiniz mayayı ilave edin.Su ilave ederek hamurunuzu yoğurun.Pürüzsüz bir hamur olacak
Tarifteki su bana az geldi çok az daha su ilave ettim ama tarif alman bir fırıncının tarifi olduğu için tarifin aynisini  gibi yazdım  :)
 tabi ki kendimden de bir şeyler ekledim.Yoğurma kabının kapağını kapatıp iki misli olana kadar mayalanmaya bırakın.Tarifte yok ama ben hamurun üzerine 1 kasık kadar tereyağını gelişigüzel sürüp öyle mayalanmaya bıraktım ve ekstradan değirmenden ekmek için aldığım  karışık tohumlardan da ekledim.
 


Mayalanmış hamuru tekrar kuvvetli şekilde yoğurun ve katlama tekniğini kullanarak bir kaç kez katlayıp son seklini verin,üzerine su sürüp haşhaş veya susamla kaplayın. kağıt serilmiş tepsiye koyun ve tekrar 45-50 dakika mayalanmaya bırakın. bu arada  fırınınızı 160 derecede ısıtın.





 Fırına koymadan keskin bir bıçakla kesikler atın.45 dakika kadar pişirin. Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Sofralarımızın baş tacı ekmeğin türlü çeşitlerini görüp keşfediyorum sayenizde.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.