Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

18 Ocak 2018 Perşembe

YANIK KREMi



Uzun zamandır yapmak istediğim ama bir türlü tüm malzemeyi bir araya getiremediğim kremi sonunda bugün yaptım. Rahmetli dedem yapardi bu kremi, dedem hayatta iken bu kremin tarifini neden almadım bilmiyorum.  Allah sağlık versin 96 yaşındaki babaannemden tarifini aldım biraz değiştirdim ama sonuç harika...


Bu kremi yanık, egzama , sedef ve her türlü yaralar için kullanabilirsiniz.Sürdüğünüz ilk andan itibaren değişikliği gözlemleyebilirsiniz. Özellikle egzama  için tavsiye ediyorum. Orijinal tarifte  sadece Tereyağı,cam sakızı,bal mumu ve hava civa otu var
Gelelim kremimizin yapılışına

Gerekli malzemeler :
150 gram tuzsuz tereyağı
100 gram saf zeytinyağı
1 tatlı kaşığı toz haline getirilmiş cam sakızı
2 tatlı kaşığı kayisi cekirdegi yağı
30 gram hava civa otu
100 gram Bal mumu


Yağları Isıya dayanıklı bir kaba koyun,tereyağı erimeye başlayınca hava civa otunu ilave edin.Rengini hemen bırakacaktır. Yaklaşık 5 dakika kadar  orta ısıda kaynatın. Ocağın altini kapatın ama  ocağın üzerinden almayın. Sonra bal mumu , cam sakızı ve kayısı yagını ekleyin. Bal mumu  eriyene kadar ara sıra karıştırın.Temiz cam kavanozlara süzerek doldurun Sertleşene kadar kapaklarını kapatmayın. iyice donan kremlerin kapaklarını kapatıp serin bir yerde saklayın. Allah sifalar versin insaallah.Rahmetli dedem için dua etmeyi de unutmayın :)


1 yorum:

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.