Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

9 Nisan 2017 Pazar

IHLAMUR ÇİÇEĞİNDEN EKMEK MAYASI

O kadar hamurla maya ile uğraşıp bunuda denemesem olmazdı ıhlamur çiçeğinden  hamur mayası  olduğu gibi diğer  yenilebilen çiçeklerden de maya yapabilirsiniz.  Sırada  leylak ve kiraz çiçekleri var.Bu mayayı  araştırırken  o kadar çok  şeyler  öğrendim ki ... 

ingilizce ve almanca arama yaparken bir baktım  tatlı  mı  tatlı  bir japon kızın blogundayım . Junko Mine çiçek  mayası fotoğraflarının   büyülü renkleriyle düşmüş  mayanın  peşine   ve bu renkli şeylerin   Taro Hashiguchi  isimli bir fırıncının  hazırladığı  çiçek  ve meyve  mayaları  olduğunu  öğrenince   çiçek  mayasına gönül vermiş .Ve bu küçük  fırının  ustasına   bir notla sormuş  bu mayanın  sırrını  ona öğretip öğretmeyeceğini , ustadan olumlu yanıt  alınca  Amerikadan japonya ya gidip ustanın  yanında  çırak  olmuş o güzel kokulu ekmeklerin nasıl  yapıldığını  öğrenmiş. Şimdi  birbirinden güzel kokulu ekmekleri kendi yapıyor  ve bilgilerini paylaşıyor . Gerçekten ekmeklerine hayran kalmamak mümkün değil.

Nane ,kekik,biberiye, reyhan aklınıza gelen bütün aromalı  bitkilerden maya yapılıyormuş, ben şimdilik  sadece ıhlamuru  denedim.
Yok artık  dediğinizi  duyar gibiyim ilk duyduğumda  bende aynı  tepkiyi vermiştim .

Ihlamur çiçeğinin kendine has  kokusuyla, puf puf, yumuşacık ve tatlı bir ekmek istiyorsanız  bu tarifi deneyebilirsiniz.

Eskiden  fıçıların içine ıhlamurun yaprağını ve çiçeğini ufalayıp, üzerine su ekleyip 12 saat sonra bal rengi olan sudan iki su bardağı alıp  hamur mayalanırmış. Fıçıya da yeniden çiçek ve su ekleyip mayayı  taze tutarlarmış.
Bende bu mayayı  büyük bir heyecanla yaptım . 

Orta boy bir kavanoza 500ml oda sıcaklığında su   ve bir avuç kuru ıhlamur çiçeği  koydum  ve 13-14 saat sonra  bal rengi suyu maya olarak kullandım:
İlgili resim
IHLAMUR EKMEGININ TARIFI BURDA





2 yorum:

  1. Nohuttan yoğurt mayalandigini duyduğumda çok sasirmistim. Çiçekten ekmek mayalandığını ilk kez duydum daha da şaşırdım. Araştırma ve paylaşım için teşekkürler.:)
    Mayalanma süresi uzun Olan ekmeklerin çok sağlıklı olduğunu duymuştum. İhmal etmeyip denemek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka deneyin cok hos kokulu degisik bir ekmek oluyor, bende bu kadarini beklemiyordum. Ayrica nohuttan yogurt bende yapiyorum ve 5 yildir ayni maya, gün gectikce daha güzel bir yogurt oluyor.

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.