Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

4 Mayıs 2017 Perşembe

EKŞi MAYALI KIZIL BUĞDAY EKMEĞi



 1 kilo tam tahıllı kızıl buğday unu
750 ml. su
2 tatlı kaşığı kaya tuzu
100 gr. ekşi maya  
Un,  700 ml. su  100 gr. eksi maya ile hamurunuzu yoğurun. kalan 50 ml. suyun içinde tuzu eritin. 1 saat sonra erittiğiniz tuzlu suyu   hamura yedirin. ilk anda sanki suyu çekmeyecek gibi oluyor. Hamurunuzu güzelce yoğurduktan sonra dinlenmeye bırakın. Genelde ben gece hamuru yapıyorum ve  buzdolabında ertesi güne kadar bırakıyorum yaklaşık 10-12 saat.12 saat sonra hamuru oda sıcaklığında 1 saat kadar bırakıyorum. Hamur biraz kendini bırakınca her yarım saatte bir 3-4 kez katlıyorum.Son katlamadan sonra  ekmegin son seklini verip kalıba koyuyorum . bu malzemeden iki tane ekmek çıkıyor. Kalıpta  iki kati olana kadar bırakıyorum. 250 derece 40 dakika pişiriyorum. Bu verdiğim derece taş fırın için, evdeki fırında aynı derece çok yüksek gelebilir.


 







0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.